$8.99

Sold by music on Tradebit
The world's largest download marketplace
3,250,497 satisfied buyers
Shopper Award

MP3 Duo Tramma Facchini - Violino E Pianoforte Cantano L'opera - Rossini, Puccini, Verdi, Leoncavallo, Mascagni -

Music never recorded before and two unpublished pieces (Puccini). Wonderful Italian Opera transcribed for violin and piano: an important phenomenon developed during the second half of the 19th century, in order to bring Opera also to small towns.

6 MP3 Songs in this album (60:30) !
Related styles: CLASSICAL: Opera, CLASSICAL: Chamber Music



Details:
LUDOVICO TRAMMA

Diplomato in Violino, Viola e Laureato in Musica da Camera con 110/110, ha studiato presso il Conservatorio “https://www.tradebit.comilia” di Roma, con il Mº A. Salvatore, la S.ra B. Antonioni e il Mº M. Lenzi e successivamente si é perfezionato con il Mº G. Prencipe e il Mº Giulio Franzetti.
E’ stato membro effettivo dell’Orchestra della Comunità Europea e ha fatto parte, come 1° Violino di Spalla, dell’Orchestra Giovanile Italiana. Nel triennio 1993/95 ha seguito il corso di Quartetto con il M° Farulli presso la Scuola di Musica di Fiesole e presso l’Accademia Chigiana di Siena, conseguendo il prestigioso “diploma d’onore”.
In formazione di Quartetto ha vinto il I° Premio al Concorso Nazionale di Musica da Camera “Vittorio Veneto, il II° Premio (I° non assegnato) al Concorso Internazionale di Musica da Camera di Caltanissetta e il II° Premio al Concorso Internazionale Rotary di Cremona.
Sempre alla Chigiana ha frequentato anche il corso di Musica da Camera con il M° R. Brengola e nel 1997 ha vinto una borsa di studio per partecipare al Festival Internazionale di Okinawa in Giappone. Nell’anno 1996/97 ha seguito il corso di Violino presso la Rowan University of New Jersey negli USA con la S.ra Ciulei-Atanasiu, grazie ad una borsa di studio messa a disposizione dalla stessa Università. In Duo con Fiammetta Facchini ha preso parte al Festival di Banff in Canada, grazie ad un’altra borsa di studio, seguendo un Corso di Perfezionamento con il Mº Lorand https://www.tradebit.com vinto il II° Premio ed il Premio Speciale per il miglior Duo Violino e Pianoforte al Concorso Nazionale di Musica da Camera “S. Fuga” a Torino e il V° Premio al Concorso Internazionale di Musica da Camera di Trapani, il IIIº Premio (Iº non assegnato) al Concorso Nazionale “Lucus” di https://www.tradebit.com vinto, inoltre, il concorso per Violino di Fila presso l’Orchestra dell’Ente Lirico di Cagliari ed è risultato idoneo per il posto di Primo Violino dei Secondi. Nel 2001 ha vinto il Premio Speciale per la migliore esecuzione della Sonata di Hindemith al Concorso biennale di Vittorio Veneto e il III° Premio (sempre in Duo con la Facchini) al Concorso Internazionale “Riviera del Conero” ad Ancona.
Nel novembre 2001, ha vinto il Concorso per il posto di Violino di Fila presso l’Orchestra del Teatro dell’Opera di Roma. Attualmente ricopre il ruolo di Concertino dei Secondi Violini con l’obbligo della fila.
Ha effettuato tournée, in Orchestra e in formazioni di musica da camera, in U.S.A, Canada, Svizzera, Germania, Polonia, Inghilterra, Albania, Russia, America del Sud, Giappone, Australia e Grecia.
Suona un violino Eugenio Politi del 1910 (copia Gaetano Guadagnini, Torino 1852).
Nel mese di agosto 2007 há registrato, in Duo con Fiammetta Facchini, un CD con opere di Schumann e Beethoven, disco che è stato presentato alla Fiera Cremona Mondo Musica 2008, em diretta Rai-Radio3.


Ludovico Tramma graduated in violin, viola as well as post-graduate study in chamber music all with highest distinction at the Conservatory "S. Cecilia " in Roma with maestros A. Salvatore, B. Antonioni, M. Lenzi and then with G. Prencipe and G. Franzetti. He was a permanent member of EUYO (European Union Youth Orchestra) and was concertmaster of the Italian Youth Orchestra. He was awarded the prestigious "diploma of honour" in the string quartet course with M° Farulli at the School of Music in Fiesole and at the Chigiana Academy in Siena in 1993-1995. He won first prize in the National Competition of Chamber Music "Vittorio Veneto, the second prize (no first prize was awarded) in the International Competition of Chamber Music in Caltanissetta and the second prize at the International Competition Rotary in Cremona, all in the category of String Quartet. He was invited to participate in the courses of Chamber Music at the Chigiana with Maestro R. Brengola and in 1997 won a scholarship to participate to the International Festival of Okinawa in Japan.
In 1996-1997 he was a scholarship student at the Rowan University in New Jersey (U.S.A.), studying violin with Mrs. Ciulei-Atanasiu.
As a scholarship student in the Banff Festival in Canada he competed in the Banff Festival in Canada with the Italian pianist Fiammetta Facchini. As a duo, they were awarded the second prize and the Special Prize for the best Violin and Piano Duo at the National Competition of Chamber Music "S. Fuga” in Torino and the fifth prize at the “Trapani International Competition”. He won, moreover, the competition for violin sections as well as leader of the second violin section at the Teatro Lirico in Cagliari. In 2001 he won the Special Prize for the best execution of Sonata of Hindemith at the “Vittorio Veneto” National Competition and the third prize at the International Competition "Coast of the Conero" in Ancona. In 2002 he was the third prize winner at the “Lucus” Chamber Music competition in Potenza. In November 2001, he won the competition for the violin section in the Teatro dell’Opera in Roma where he continues like “assistant-concertmaister” of second violin section. He has toured France, Switzerland, Norway, Sweden, Hungary, Austria, Poland, Canada, U.S.A., Australia, Japan and Greece either as a soloist or as a member of a chamber music ensemble, and has recorded for Dynamic, Decca and Dygital.
In 2007 he recorded, with Fiammetta Facchini, a CD for Afinaudio (Portugal) with the sonata in d minor by Schumann and the sonata op.47 “Kreutzer” by Beethoven.
He plays a violin made by Eugenio Politi (1910), a copy of Gaetano Guadagnini (Torino 1852).




FIAMMETTA FACCHINI

Diplomatasi in Pianoforte, Clavicembalo e in Musica da Camera con il massimo dei voti e la lode in Italia (Conservatorio “https://www.tradebit.comsini” di Pesaro, Conservatorio “https://www.tradebit.comella” de L’Aquila, Conservatorio “https://www.tradebit.comilia di Roma), ha frequentato corsi di perfezionamento presso l’Accademia Chigiana di Siena, “Mozarteum” di Salisburgo, “https://www.tradebit.comzt” di Budapest... ed ha conseguito il “Diplôme de Virtuosité” (solista) in Pianoforte, frequentando il corso del pianista argentino Eduardo Vercelli (1935-1993), in Svizzera.
Ha frequenato corsi annuali di Musica da Camera presso la Scuola di Musica di Fiesole (FI) e la Scuola APM di Saluzzo (CN).
Per quattro anni é stata clavicembalista dell’International Chamber Ensemble (Roma), ha collaborato con l’Orchestra Regionale del lazio (Roma) come pianista e clavicembalista ed ha collaborato anche come “Maestro collaboratore al pianoforte del Corpo di Ballo” del Teatro dell’Opera di Roma.
Ha effettuato tournées in Svizzera, Francia, Ungheria, Norvegia, Svezia, U.S.A., Germania, Albania, Canada, Giappone e Grecia, partecipando ad alcuni dei più prestigiosi festival internazionali di musica da camera.
Ha registrato quattro CD ed eseguito diverse prime esecuzioni assolute. Con Orchestra ha partecipato alla registrazione di alcune colonne sonore ed è stata scelta quale controfigura al pianoforte delle mani dell’attrice Juliette Binoche nella produzione cinematografica de “Il Paziente Inglese”.
E’ stata docente della Cattedra di Pianoforte Principale presso il Conservatorio “G. P. da Palestrina” di Cagliari e “N. Piccinni” di Bari.
In Duo con Ludovico Tramma ha vinto borse di studio e vari premi in Concorsi Nazionali e Internazionali di Musica da Camera: Festival di Banff (Canada 2000), IIº Premio e Premio Speciale per il miglior Duo al Concorso Nazionale di Musica da Camera “S. Fuga” di Torino (2000), Vº Premio al Concorso Internazionale di Trapani (2000), “Premio Speciale” per la migliore esecuzione della Sonata di Hindemith al Concorso Nazionale “Vittorio Veneto” (2001), IIIº Premio al Concorso Internazionale “Riviera del Conero” (Ancona 2001), IIIº Premio ed il Premio Speciale del Pubblico al Concorso Nazionale “Lucus” di Potenza (2002) e Master Class IMS Prussica Cove (2002) in Cornovaglia (Inghilterra). Attualmente svolge il ruolo di pianista accompagnatrice, docente di Pianoforte e di Musica da Camera presso la Escola Profissional de Musica di Espinho (Portogallo), di pianista accompagnatrice presso l’Universitá Cattolica di Porto (Portogallo) e di docente di Pianoforte Principale all’Istituto Superiore Piaget di Viseu (Portogallo). Nel mese di agosto 2007 ha registrato, in Duo con Ludovico Tramma, un CD con opere di Schumann e Beethoven, disco che è stato presentato alla Fiera Cremona Mondo Musica 2008, em diretta Rai-Radio3.



As an accomplished pianist and harpsichordist, Miss Facchini’s work has been used in several film soundtracks. Fiammetta Facchini received her diploma in piano performance, finishing at the graduate level in the State post-graduate Conservatory “G. Rossini” in Pesaro, Italy. After earning the “Diplome de Virtuosité” in Switzerland, with Professor Eduardo Vercelli (First Prize Munich Competition), Miss Facchini continued studies at the Accademia Chigiana in Siena, at the Accademia Mozarteum in Salzburg, and at the Accademia “Franz Liszt” in Budapest. Miss Facchini also completed two year-long programs of advanced study of chamber music at the prestigious music schools in Fiesole and Saluzzo. She studied under the guidance of excellent musicians such as Sirbu, Gheorghiu, and the Trio di Trieste, graduating with distinction. She also earned a degree in harpsichord performance at the State post-graduate Conservatory “A. Casella” in Aquila (https://www.tradebit.comtilde Sieni) and in chamber music performance at the State post-graduate Conservatory “https://www.tradebit.comilia” in Rome, with honours (M. Lenzi). Miss Facchini has kept tournées in France, Switzerland, Norway, Sweden, Hungary, Austria, Canada, U.S.A., Japan and Greece either as a soloist or as member of a chamber music ensemble. She has played several premières of compositions and recorded two CDs. She was professor of piano at the graduate-level Conservatory of Cagliari and Bari (Italy). Currently, she is professor and pianist accompanist at the Professional School in Espinho, pianist accompanist at the University of Porto (Portugal) and professor of piano at the Superior Institute Piaget of Viseu .She plays in a violin and piano duo with Ludovico Tramma, with whom she has won many prizes in national and international competitions. In 2007 they recorded a CD for Afinaudio (Portugal), with the sonata in d minor by Schumann and the sonata op.47 “A Kreutzer” by Beethoven.

File Data

This file is sold by music, an independent seller on Tradebit.

Our Reviews
© Tradebit 2004-2024
All files are property of their respective owners
Questions about this file? Contact music
DMCA/Copyright or marketplace issues? Contact Tradebit