$8.99

Sold by music on Tradebit
The world's largest download marketplace
3,251,435 satisfied buyers
Shopper Award

MP3 Eldad Tarmu Chamber Jazz Ensemble - Songs for the Queen of Bohemia

a crossing between jazz, neoclassical and world music

10 MP3 Songs in this album (46:35) !
Related styles: CLASSICAL: Contemporary, WORLD: Middle East Contemporary

People who are interested in The Modern Jazz Quartet Bobby Hutcherson Dave Pike should consider this download.


Details:
„Eldad Tarmu''s unique chamber ensemble music is a combination of genuine swing, due to bassist Johnny Bota and drummer Yoni Halevi (top product of the new generation of post year 2000 Israeli jazz immigrants). No less important to their distinctive sound was the ingenuity and neo-classic sonority of a young string quartet from Romania, made up of Vlad Popescu, Ciprian Vicar, Cristian Haţeg and Cristina Săvescu. As we could see, the three years since Tarmu has been teaching jazz at Tibiscus University of Timişoara have been beneficial not only for his students. The virtuoso player has extended his expressive field beyond the not so rarely self-indulgent standards of the post-bop mainstream. The result is a postmodern type of synthesis, with sound infusions from the central-east-European space investigated with empathy and poetry by Tarmu. Worthy of being observed from here on in.” - Virgil Mihaiu
"L’idea non è proprio rivoluzionaria: affiancare ad un jazz trio un quartetto di musica da camera. Ma qualche elemento insolito è presente. Il trio non è il classico basso batteria e sassofono, o pianoforte, o chitarra ma vede come solista il vibrafono, strumento di grande significato nell’evoluzione del linguaggio jazzistico, ma non così frequentato nella versione del trio.
Il solista in questione è poi un docente alla Tibiscus University di Timisoara in Romania, terra non proprio feconda di storia jazzistica, e vanta frequentazioni con alcuni esponenti di spicco della scena californiana tout court. Il quartetto d’archi è invece una diretta emanazione della Timisoara Philharmonic Orchestra, una vera e propria istituzione rumena.
Il risultato? Un affresco musicale che accompagna un breve racconto dello stesso Tarmu che sostituisce le tradizionali note di copertina. E come in ogni vicenda narrativa che si rispetti, gli stati d’animo si alternano con grande facilità e disinvoltura. Prevalgono sentimenti di grande dolcezza e seduzione, ma non mancano momenti di stupore, preoccupazione, gioia improvvisa, malinconia.
Eldad Tarmu è solista misurato e sensibile, Timisoara String Quartet si rivela interlocutore apprezzabile in un dialogo nel quale forza con intelligenza la disciplina classica verso canoni improvvisativi che tolgono il quartetto da una funzione meramente descrittiva.
E Songs for the Queen of Bohemia, con il suo mix di jazz, profumi balcanici e musica da camera, sarà gradito all’ascoltatore in cerca di musica dai decisi connotati di trasversalità." - Vincenzo Roggero

File Data

This file is sold by music, an independent seller on Tradebit.

Customer Rating
Rated 5 out of 05, based on 1 review(s)
Our Reviews
© Tradebit 2004-2024
All files are property of their respective owners
Questions about this file? Contact music
DMCA/Copyright or marketplace issues? Contact Tradebit